Marketing ve vyhledávačích

Podobné dokumenty
SEM, SEO a PPC? Kouzelné formulky?

Search Engine Marketing jako základní kámen internetové propagace. František Štrupl, H1.cz

PPC reklama na Seznamu

PPC reklama na Seznamu

Reklama ve vyhledávání Sklik PPC reklama na Seznam.cz Jirka Chomát


konzultační hodiny: středa od 8:00-09:30 (předem napsat o konkrétním problému, který chcete konzultovat)

Jak využít PPC u startupů?

SEO Optimalizace pro vyhledávače

Placená reklama ve vyhledávačích

Výkonnostní marketing Jak maximalizovat efektivitu internetové reklamy. David Špinar, H1.cz

Zefektivnění přechodu absolventů UPOL do praxe, reg. č. CZ.1.07/2.2.00/ Vědeckotechnický park Univerzity Palackého Přednáška Jana Linharta

INTERNETOVÝ MARKETING

konzultační hodiny: středa od 9:45-11:15 (předem napsat o konkrétním problému, který chcete konzultovat)

Výkonnostní marketing. Stručný úvod do výkonnostního marketingu, PPC systémů a webové efektivizace Jaro

8. SEO Strategie, analýza a návrh klíčových slov. Web pro kodéry (Petr Kosnar, ČVUT, FJFI, KFE, PINF 2008)

Obsah ÚVODEM... 3 KAPITOLA 1 PROČ JEŠTĚ NEMÁTE SVÉHO NEJLEPŠÍHO OBCHODNÍKA?... 4 KAPITOLA 2 PLÁNUJEME OBCHODNÍ STRATEGII WEBU...

Produktové PPC kampaně

Reklama v placených katalozích

Efektivní PPC reklama pro firmy

Efektivní e-marketing v cestovním ruchu a jak na něj?

6. SEO úvod do problematiky, terminologie, principy. Web pro kodéry (Petr Kosnar, ČVUT, FJFI, KFE, PINF 2008)

Digitální marketingové kanály, webová analytika

PPC v sociálních sítích

ONLINE MARKETING PRO VZDĚLÁVACÍ INSTITUCE ZA MARKETING MAKERS ANDREA HOLZKNECHTOVÁ

Praktická ukázka výkonnostní online strategie

Zbožové vyhledávače. Autor ebooku: Jakub Velička

Analýza klíčových slov

Marketing na webu. Zajímavá čísla z oblasti online marketingu

(politická) Reklama na internetu..." aneb Kontextová a PPC reklama v akci

7. SEO Nástroje pro analýzu úspěšnosti. Web pro kodéry (Petr Kosnar, ČVUT, FJFI, KFE, PINF 2008)

Jak využít PPC reklamu v cestovním ruchu. Ondřej Krišica, Manažer obchodního týmu PPC konzultace

Ing. Pavel Rosenlacher

Jak porazit konkurenci v 95 znacích Outrider Czech Republic.

Opomíjené způsoby, jak z kampaně dostat více

Produktový list - Sklik. PPC reklama Internetová reklama placená za proklik

SEO. Jarda Hlavinka Informační architekt internet. portálů

Reklama a affiliate. Martina Solařov. ová ACOMWARE S.R.O

Případová studie Ztracené konverze Joe Alex

CERTIFIKOVANÝ KURZ: DIGITÁLNÍ MARKETING

Produktový list - Sklik. PPC reklama Internetová reklama placená za proklik

Produktový list - Sklik. PPC reklama Internetová reklama placená za proklik

Nové trendy vyhledávání SEO Adam Švanse.

Analýza návštěvnosti a efektivity webu

Rychlokurz PPC reklamy

Číslo bezplatné telefonní linky v PPC inzerátech zvýšilo výkon vyhledávacích kampaní o 11%

Univerzita Pardubice. Fakulta ekonomicko-správní

OBJEVTE SVĚT NOVÝCH MOŽNOSTÍ V ONLINE

Produktový list - Sklik. PPC reklama - internetová reklama placená za proklik

SEO (optimalizace pro vyhledavače)

Hodnocení online kampaní v praxi Konference Marketing Trend

Ing. Pavel Rosenlacher

PŘÍPADOVÁ STUDIE OKAY S.R.O.

Životní cyklus produktu. 1. výzkum a vývoj 2. uvedení na trh 3. růst prodeje 4. zralost 5. nasycení trhu 6. pokles prodeje

Techniky a nástroje pro optimalizaci webových stránek

NABÍDKOVÝ KATALOG INTERNETOVÉHO MARKETINGU

konzultační hodiny: úterý od 9:45-11:15 (předem napsat o konkrétním problému, který chcete konzultovat)

tipů, jak zlepšit PPC kampaně před Vánoci

Historie, smysl, velikost trhu, Search versus obsahové sítě

Produktový list Zboží.cz. PPC reklama Internetová reklama placená za proklik

Produktový list - Sklik. PPC reklama - internetová reklama placená za proklik

Obsah ČÁST I JAK SE UCHÁZET O ZÁKAZNÍKY NA WEBU KAPITOLA 1

Pro zadavatele: Jak kvalitně PPCčkař pracuje na vašich kampaních? Markéta ulab.rocks WebTop100

Vysoká škola ekonomická v Praze Fakulta informatiky a statistiky Vyšší odborná škola informačních služeb v Praze. Vladimír Hlaváček.

Maximalizujte výkon display kampaní. Jana Bujalková Analytical Lead

Pro úspěšné zvýšení návštěvnosti a dosažení předních pozic ve vyhledávačích provedeme nejdříve jednoduchou "SEO ANALÝZU WEBOVÉ PREZENTACE.

Obsah Úvodem Kapitola 1 Search Engine Marketing (SEM) a Search Engine Optimization (SEO) Kapitola 2 Základy SEO

Pro úspěšné zvýšení návštěvnosti a dosažení předních pozic ve vyhledávačích provedeme nejdříve jednoduchou "SEO ANALÝZU WEBOVÉ PREZENTACE.

Případová studie: Správa a optimalizace PPC kampaní pro společnost MP toner s.r.o.

SEARCH ENGINE OPTIMIZATION

Marketing a reklama. Zpracoval: Ing. Petr Hlubuček, květen 2013 REKLAMA A INTERNET. Reklama se postupně z velké míry přesouvá na internet.

Jak on-line reklama přivádí zákazníky na kamennou pobočku

Téma: Digital Marketing v praxi, ukázky a případové studie

Forum Media emarketing

JÁ DĚLÁM TO SEO DOBŘE,

Základní informace o světových, českých a čínských vyhledávačích, seznámení s RSS technologií

Úspěšnost reklamy a její měření

Obsah. Úvod 11 Komu je kniha určená 12 Pro koho je tato kniha zbytečná 12 Konvence použité v knize 12

Jak získat lepší pozice na Googlu pomocí Google+ Mgr. Robert Němec

EUROPEAN COMPUTER DRIVING LICENCE / INTERNATIONAL COMPUTER DRIVING LICENCE - Digital Marketing SYLABUS 1.0 (M18)

Jak na správné nastavování nabídek

Téma: Reklama na produkty v OTC - co funguje v praxi a trendy?

SEO ANALÝZA Ukázka na reálných nonymizovan a ých datech

Internetové komunikační a obchodní kanály

Osobní údaje: jméno, adresa, telefonní číslo, ová adresa, údaje založené na umístění, ID zařízení. Citlivé (finanční) informace

Kam nemůže váš obchod, tam nastrčte affiliate partnera VIVANTIS a.s.

PPC inzerce Sklik od Seznam.cz

Produktový list. Firemní profily

Případová studie CK Blue Style

Pozvánka na kurzy v oblasti on-line marketingu

Případová studie

REKLAMA NA PRODUKTY V OTC CO FUNGUJE V PRAXI?

Případová studie: Nastavení a správa PPC kampaně pro společnost D-klima s.r.o.

vasedomena.cz SEO ANALÝZA WEBOVÝCH STRÁNEK (9. SRPNA 2017)

Pro úspěšné zvýšení návštěvnosti a dosažení předních pozic ve vyhledávačích provedeme nejdříve jednoduchou "SEO ANALÝZU WEBOVÉ PREZENTACE.

Transkript:

Marketing ve vyhledávačích

Základní situace Až 80 % návštěvníků webů přichází z vyhledávačů. Světové vyhledávače odpoví na miliardy dotazů denně. Návštěvnost z vyhledávačů je nejlépe zacílená.

Vyhledávání na Seznam.cz Optimalizace pro vyhledávače (Search Engine Optimisation) maximalizace viditelnosti v přirozených výsledcích vyhledávání najdu tam, co neznám!

Vyhledávání na Seznam.cz Placené pozice ve vyhledávačích (Paid-Placement) inzeráty na klíčová slova ve vyhledávání najdu tam, co neznám!

Long tail (dlouhý ocas) V oblasti vyhledávačů se termín long tail používá pro fráze zadávané do vyhledávačů, které jsou vyhledávané méně často než obecná slova, zpravidla jsou ale zároveň i mnohem méně konkurenční. Long tail je velmi důležitý, těchto slov je velký počet, takže v součtu tvoří long tail většinu z celkového počtu hledání.

Long tail (dlouhý ocas)

Optimalizace pro vyhledávače

Cíl SEO (Search Engine Optimization) Cílem SEO je zviditelnit web ve vyhledávačích tak, aby na něj přicházelo co nejvíce dobře zacílených návštěvníků za přijatelné náklady Klíčové faktory: Návštěvnost (vyjádřena počtem návštěvníků) Kvalita návštěvnosti (vyjádřena konverzním poměrem) Efektivita (vyjádřena ROI)

Typologie dotazů ve vyhledávání Navigační dotazy Informační dotazy Transakční dotazy

Úkoly pro SEO Nadefinovat vhodná klíčová slova Ovlivňuje: počet návštěvníků, cílení, ROI Zajistit vysoké pozice Ovlivňuje: počet návštěvníků Zajistit výstižné odkazy ve výsledcích hledání Ovlivňuje: počet návštěvníků a cílení Zajistit relevantní a účinné cílové stránky Ovlivňuje: ROI Měření a vyhodnocování výsledků Ovlivňuje: ROI

Fáze SEO Plánování projektu: analýza trhu a slov, volba strategie Návrh informační architektury: alokace slov na stránky, navigace Tvorba obsahu: SEO copywriting Grafický design: přizpůsobení potřebám obsahu Technická realizace: HTML kód, koncepce URL, výběr CMS Provoz: aktualizace obsahu, budování zpětných odkazů (linkbuilding)

Faktory SEO Obsahové faktory analýza klíčových slov rozmístění slov do prioritních míst hustota klíčových slov Informační architektura navigační mechanismus rozmístění témat do struktury webu Technické faktory přístupnost pro roboty vyhledávačů Odkazová popularita pagerank (vylepšený citační index)

Vyhodnocování úspěšnosti SEO KPI se odvozují ze zvolených cílů a strategie Cílová KPI - příklady: Návštěvnost (relevantní) z vyhledávačů Konverzní poměr Bounce rate vstupních stránek Analytická KPI - příklady: Počet stránek webu / počet zaindexovaných stránek / počet vstupních stránek Počet dotazů na stránku Počet návštěv / počet dotazů

Co se změnilo za poslední 2 roky Jednotlivé vyhledávače - novinky v Googlu a Seznamu Vyhledávací prostor obecně - nové vyhledávače, nové způsoby hledání, nová zařízení (mobily) Nástroje a metody Chování uživatelů

Viditelné změny v Googlu Universal search - míchání výsledků specializovaných vyhledávačů do fulltextu (obrázky, videa, zprávy, diskuse, atd.) Instant search - průběžné načítání výsledků hledání One boxy (počasí, program kin, definice) Real-time search (např. Twitter) Postupné rozšiřování personalizace Našeptávač Nastavení výsledků v levém sloupci

Vnitřní změny Googlu Lepší chápání dotazů vč. synonym - jazyková analýza dotazu Důslednější práce s typy dotazů Kvalitnější jazyková analýza obsahu stránek Využívání dat o chování uživatelů Víc signálů z vnějšího prostředí - větší důraz na známost značky, reputaci, stáří webu apod. Boj proti spamu

Změny v Seznamu Podstatné navýšení výkonu vč. rozsahu indexu Zlepšování relevance o Lepší porozumění dotazu o Jazyková analýzy obsahu stránky o Bloková analýza stránky Úprava úryvků a screenshotů Lepší oprava překlepů Důslednější boj proti spamu o Ruční penalizace vyloučením z indexu o Ruční či poloautomatické penalizace snížením hodnocení (ne nutně pozice) o Potírání "patičkářů"

Nové vyhledávače Seznam Zboží Lokalizované vyhledávače Googlu o YouTube o Mapy + Lokální vyhledávání (obdoba Firmy.cz) o Zprávy (News) o Hledání v blozích Vyhledávání z mobilních telefonů Společenské sítě - společenské vyhledávání

Co se nezměnilo? Nedostatek kvalitního obsahu!

Placené pozice ve vyhledávačích

Vyhledávání na Seznam.cz Placené pozice ve vyhledávačích (Paid-Placement) inzeráty na klíčová slova ve vyhledávání najdu tam, co neznám!

PPC reklama = platba za proklik Reklama placená za výkon přivedeného návštěvníka Ale nejde vždy o Výkonnostní reklamu (Výkonnostní marketing) Reklama cílená na uživatelův dotaz Nevtíravá (textová) a relevantní Spojení s platebním modelem PPC přináší samé výhody

Trocha historie 1 (2) 90. léta: počátky dnešních vyhledávačů, kraluje AltaVista, špatná kvalita výsledků Pokusy o řešení spamu placenými výsledky vyhledávání Bill Grosby 1997-98: Overture pod značkou GoTo.com Overture se stává velmi úspěšnou reklamou, expanduje na další velké weby

Trocha historie 2 (2) Je už jasné, že PPC koncept funguje 2000: start Google AdWords ještě s nešikovným modelem patby za CPT 2002: AdWords opouští platbu za CPT, inzeráty řadí dle relevance zohledňuje CTR 2003: Yahoo! kupuje Overture za 1.6 mld. $ Overture se mění v Yahoo! Search Marketing 2006: Microsoft AdCenter

PPC u nás 2002: Etarget 2004: Google AdWords 2004: bbkontext (nyní BillBoard) 2005: AdFox (končí 31.12.2010, škoda) 2006: Sklik

Co je potřeba aby to fungovalo Dostatečná návštěvnost Kvalitní přirozené výsledky hledání Kvalitní inzeráty v PPC systému Uživatelé na ně rádi klikají a neklesá s časem jejich důvěra Dostatek inzerentů

Důležité zkratky a termíny CTR (click through rate) míra proklika CPC (cost per click) - cena za proklik Klíčové slovo - slovo nebo víceslovná fráze Inzerát - konkrétní textová reklama Imprese - zobrazení inzerátu Konverze - z návštěvníka se stává zákazník Konverzní poměr - podíl zákazníků a návštěvníků CPA (cost per acquisition) - náklady na konverzi ROI (return on investment) - návratnost investic

Výhody PPC reklamy Nízké náklady, kontrola finančního objemu i návratnosti Přesné cílení Cílení na úzké tržní segmenty Flexibilita - kdykoli lze změnit parametry, kampaň pozastavit a znovu spustit Testování klíčových slov pro SEO a ladění účinnosti stránek

Kdy se PPC reklama příliš nehodí Nejste vůbec schopni konkurovat ostatním inzerentům (místo, cena, úzký sortiment apod.). Máte radikální nižší konverzní poměr než konkurence. Drahá klíčová slova máte dostatečně pokryta klasickou optimalizací pro vyhledávače. Působíte v oboru zakázaných slov (zbraně, tabák, alkohol, erotika apod.). Nejste schopni dostatečně věrohodně měřit návratnost čistě brandová reklama apod.

Pozice inzerátů a cena za klik Princip dražby Pozici inzerátu určuje Max. CPC x Skóre kvality (hlavně CTR) Skutečná cena za klik je vždy: menší nebo rovná Max. CPC nejnižší, jaká je nutná k udržení dané pozice

Jak určit maximální cenu za proklik (CPC) hodnota získaného zákazníka: konverzní poměr: 300 0,02 = hrubá cena za proklik: 6 (náklady na správu / počet kliků): 6 - (2000/4000) = 5,50

Analýza a výběr klíčových slov Keyword Suggestion Tool AdWords Pomáhá odhalit, co lidé hledají, vč. laterálních slov Nástroj na návrh slov v Skliku Napovídá i komerčně příbuzné fráze Brainstorming, průzkum mezi zákazníky, thesaurus Analýza konkurenčních webů

Další tipy pro výběr klíčových slov Různá slova v různé fázi nákupního cyklu: Obecnější slova v průzkumné fázi Konkrétnější fráze ve srovnávací fázi Vyhněte se žargonu; uvažujte jako zákazník. Speciální slova: Překlepy, diakritika Značky, názvy a domény konkurentů Události a celebrity Zaměřte se na long tail

Klasické metody optimalizace kampaní 1. Zvyšování CTR Zpřesňování frází, členění sestav s vlastními inzeráty, vylučovací fráze, přesné shody Pozor na pokles konverzního poměru! Nové a lepší texty inzerátů Snižování nákladů Zvyšování CTR a současně snižování max. CPC, zaměření na long-tail a levnější fráze

Klasické metody optimalizace kampaní 2. Zvyšování konverzního poměru Malé sestavy, relevantní inzeráty, konkrétní fráze, úprava max. CPC podle konverzního poměru, akcent na landing page Zvyšování návštěvnosti Přidávání frází a slov, zvyšování pozic inzerátů, zvyšování CPC

Prostor pro Vaše dotazy Jirka Chomát jiri.chomat@firma.seznam.cz Děkuji Vám za pozornost