PPC reklama na Seznamu

Podobné dokumenty
PPC reklama na Seznamu

Marketing ve vyhledávačích

Reklama ve vyhledávání Sklik PPC reklama na Seznam.cz Jirka Chomát

SEM, SEO a PPC? Kouzelné formulky?

Jak využít PPC u startupů?

Produktový list - Sklik. PPC reklama Internetová reklama placená za proklik

Produktový list - Sklik. PPC reklama Internetová reklama placená za proklik

Produktový list - Sklik. PPC reklama Internetová reklama placená za proklik

Search Engine Marketing jako základní kámen internetové propagace. František Štrupl, H1.cz

Placená reklama ve vyhledávačích

Produktový list - Sklik. PPC reklama - internetová reklama placená za proklik

Produktový list - Sklik. PPC reklama - internetová reklama placená za proklik

PPC v sociálních sítích

tipů, jak zlepšit PPC kampaně před Vánoci

Výkonnostní marketing. Stručný úvod do výkonnostního marketingu, PPC systémů a webové efektivizace Jaro

Efektivní PPC reklama pro firmy

Produktové PPC kampaně

Jak porazit konkurenci v 95 znacích Outrider Czech Republic.

Případová studie

CENÍK GRAFIKY. Tvorba grafických návrhů: Vytvoříme Vám grafický návrh přímo na míru

Marketing na webu. Zajímavá čísla z oblasti online marketingu

PPC inzerce Sklik od Seznam.cz

INTERNETOVÝ MARKETING

Reklama v placených katalozích

Opomíjené způsoby, jak z kampaně dostat více

Maximalizujte výkon display kampaní. Jana Bujalková Analytical Lead

Produktový list. Firemní profily

Případová studie produktové inzeráty

Jak využít PPC reklamu v cestovním ruchu. Ondřej Krišica, Manažer obchodního týmu PPC konzultace

Efektivní e-marketing v cestovním ruchu a jak na něj?

ONLINE MARKETING PRO VZDĚLÁVACÍ INSTITUCE ZA MARKETING MAKERS ANDREA HOLZKNECHTOVÁ

Případová studie CK Blue Style

Rychlokurz PPC reklamy

Produktový list Zboží.cz. PPC reklama Internetová reklama placená za proklik

PŘÍPADOVÁ STUDIE OKAY S.R.O.

(politická) Reklama na internetu..." aneb Kontextová a PPC reklama v akci

Výkonnostní marketing Jak maximalizovat efektivitu internetové reklamy. David Špinar, H1.cz

Zefektivnění přechodu absolventů UPOL do praxe, reg. č. CZ.1.07/2.2.00/ Vědeckotechnický park Univerzity Palackého Přednáška Jana Linharta

Produktový manuál.

Číslo bezplatné telefonní linky v PPC inzerátech zvýšilo výkon vyhledávacích kampaní o 11%

Obsah ÚVODEM... 3 KAPITOLA 1 PROČ JEŠTĚ NEMÁTE SVÉHO NEJLEPŠÍHO OBCHODNÍKA?... 4 KAPITOLA 2 PLÁNUJEME OBCHODNÍ STRATEGII WEBU...

Případová studie Ztracené konverze Joe Alex

Zbožové vyhledávače. Autor ebooku: Jakub Velička

Produktový list. Firemní profily

Případová studie Produktové inzeráty

Případová studie RAZAT STYLE, spol. s.r.o.

Případová studie: Správa a optimalizace PPC kampaní pro společnost MP toner s.r.o.

Jak na správné nastavování nabídek

Praktická ukázka výkonnostní online strategie

Případová studie Práce s obsahovou sítí společnosti Mixit

15 super )pů pro reklamy na Facebooku

Petr PPC dnes. jak vypadat mají, jak ne a proč umí rychle odpovídat na byznysové otázky

Historie, smysl, velikost trhu, Search versus obsahové sítě

konzultační hodiny: středa od 8:00-09:30 (předem napsat o konkrétním problému, který chcete konzultovat)

CHYTŘEJŠÍ SPRÁVA KAMPANÍ ADWORDS

Vysoká škola ekonomická v Praze Fakulta informatiky a statistiky Vyšší odborná škola informačních služeb v Praze. Vladimír Hlaváček.

NABÍDKOVÝ KATALOG INTERNETOVÉHO MARKETINGU

E manuál Jak nastavit PPC kampaň

Reklama a affiliate. Martina Solařov. ová ACOMWARE S.R.O

Aukční prokliky. Doplňková služba na Zboží.cz, kterou lze zvýšit pozici eshopu v detailu produktu nebo ve fulltextovém výsledku hledání na Zboží.

PPC reklama v personalistice a ostatních oblastech propagace prakticky - krok za krokem

Úspěšnost reklamy a její měření

Školení displayové reklamy. Jakub Performance Advertising Consultant

Pozvánka na kurzy v oblasti on-line marketingu

Pro zadavatele: Jak kvalitně PPCčkař pracuje na vašich kampaních? Markéta ulab.rocks WebTop100

Případová studie: Nastavení a správa PPC kampaně pro společnost D-klima s.r.o.

Produktový list. Firemní profily

Základy práce s Google AdWords Editorem

Produktový list. Firemní profily

8. SEO Strategie, analýza a návrh klíčových slov. Web pro kodéry (Petr Kosnar, ČVUT, FJFI, KFE, PINF 2008)

Efektivita PPC reklamy ve vyhledávačích. Internet Advertising Conference

6 tipů. pro Strategii k radosti. Michal Kolář

Internetové komunikační a obchodní kanály

PŘÍPADOVÁ STUDIE INVIA

Nabídka reklamních formátů v rámci serveru - lokální weby -

TEZE K DIPLOMOVÉ PRÁCI. Reklama na internetu

Sklik Retargeting pro Invia.cz Marketing Monday, Ondřej Krišica, Manažer obchodního týmu PPC konzultace

konzultační hodiny: středa od 9:45-11:15 (předem napsat o konkrétním problému, který chcete konzultovat)

Digitální marketingové kanály, webová analytika

Produktový list Zboží.cz. PPC reklama - internetová reklama placená za proklik

Pozvánka na kurzy v oblasti on-line marketingu

Analýza návštěvnosti a efektivity webu

MŮJ ZAČÁTEČNÍ BOJ S NÁVŠTĚVNOSTÍ

CENÍK. Ceník je platný od 1. září 2010 a veškeré ceny jsou uvedeny bez DPH. m.sreality.cz časopisy Sreality

Na co je Retarget? Jak Retarget využít?

Případová studie HOTEL KAMZÍK s.r.o.

}w!"#$%&'()+,-./012345<ya

Využití Facebooku a jeho místo v marketingu

CEVRO- liberální konzervativní akademie Tvorba www: Multimédia ateliér, s.r.o. Internetová kampaň: BenedaGroup.com

Produktový list Zboží.cz. PPC reklama - internetová reklama placená za proklik

SEO. Jarda Hlavinka Informační architekt internet. portálů

Transkript:

PPC reklama na Seznamu

O čem to bude Co je PPC reklama + historie Současný stav Skliku Výhody Skliku Řazení inzerátů Výpočet skutečné ceny za kliknutí Shody klíčových slov Dynamické inzeráty Měření a vyhodnocování výsledků Optimalizace a snižování nákladů Pokec

PPC reklama = platba za proklik Reklama placená za výkon přivedeného návštěvníka Reklama cílená na uživatelův dotaz Reklama ve vyhledávání Reklama cílená na obsah textu Kontextová reklama Nevtíravá (textová) a relevantní Spojení s PPC konceptem přináší samé výhody

Trocha historie 1 (2) 90. léta: počátky dnešních vyhledávačů, kraluje AltaVista, špatná kvalita výsledků Pokusy o řešení spamu placenými výsledky vyhledávání Bill Grosby 1997 98: Overture pod značkou GoTo.com Overture se stává velmi úspěšnou reklamou, expanduje na další velké weby

Trocha historie 2 (2) Je už jasné, že PPC koncept funguje 2000: start Google AdWords ještě s nešikovným modelem patby za CPT 2002: AdWords opouští platbu za CPT, inzeráty řadí dle relevance zohledňuje CTR 2003: Yahoo! kupuje Overture za 1.6 mld. $ Overture se mění v Yahoo! Search Marketing 2006: Microsoft AdCenter

PPC u nás 2002: Etarget 2004: Google AdWords 2004: bbkontext (nyní Kon. reklama BillBoard) 2005: AdFox 2006: Sklik

Co je potřeba aby to fungovalo Dostatečná návštěvnost Kvalitní přirozené výsledky hledání Kvalitní inzeráty v PPC systému Uživatelé na ně rádi klikají a neklesá s časem jejich důvěra Dostatek inzerentů

Jdeme na Sklik

Fakta o Skliku Sklik je v provozu dva roky a něco Vyvíjí Jyxo, Seznam určuje cíle Cca 25 lidí v různých týmech Nyní: přivede denně na stránky 500.000 návštěvníků 360.000 aktivních inzerátů 11.000 aktivních účtů CTR dynamicky roste průměrná cena za proklik se téměř nezvyšuje

12000 Počet inzerentů v Skliku 10000 8000 6000 4000 2000 0 2006/8 2006/10 2006/12 2007/2 2007/4 2007/6 2007/8 2007/10 2007/12 2008/02 2008/04 2008/06 2008/08 2006/7 2006/9 2006/11 2007/1 2007/3 2007/5 2007/7 2007/9 2007/11 2008/01 2008/03 2008/05 2008/07

Reklamní plochy Skliku Ve vyhledávání Seznam.cz Zboží.cz Firmy.cz Sbazar.cz, Encyklopedie, Obrázky.cz V obsahu Novinky.cz Sport.cz Super.cz...

Proč používat Sklik Ideální pro propagaci produktů (propagace brandu je omezená) Nízké (skutečně?) náklady Snadná kontrola finančního objemu i návratnosti Přesné cílení na úzké tržní segmenty Flexibilní, transparentní, efektivní, férová reklama Testování klíčových slov pro SEO a ladění účinnosti stránek Inzerce v nejpoužívanějším vyhledávači českého internetu

Kolik Sklik stojí Minimální cena za proklik je 0,20 Kč s DPH Maximální cenu za proklik určuje inzerent(!) Sklik stojí tolik, kolik chcete

Jak určit maximální cenu za proklik (CPC) hodnota získaného zákazníka: konverzní poměr: 300 0,02 = hrubá cena za proklik: 6 (náklady na správu / počet kliků): 6 (2000/4000) = 5,50

Jak se řadí inzeráty Řadíme podle skóre: skóre = nabídnutá maximální cena míra prokliku neboli skóre = max. CPC CTR CPC Cost Per Click cena za proklik CTR ClickThrough Rate míra prokliku

Příklady řazení 1 (3) CTR max. CPC aaa.cz 1% 5 Kč bbb.cz 1% 3 Kč ccc.cz 1% 1 Kč Dražší jsou výše

Příklad řazení 2 (3) CTR max. CPC alfa.cz 3% 1 Kč beta.cz 2% 1 Kč gama.cz 1% 1 Kč Klikanější jsou výše

Příklad řazení 3 (3) CTR max. CPC součin bfml.cz 2% 3 Kč 6 hchkr.cz 1% 5 Kč 5 psvz.cz 3% 1 Kč 3 Rozhoduje součin

Kolik se skutečně platí za proklik Inzerent platí za proklik pouze tolik, kolik musí, aby se jeho inzerát udržel na své pozici. = Skutečná cena za proklik může být menší než nabídnutá maximální cena.

Skutečná cena 1 (5) CTR max. CPC skutečná CPC alfa.cz 1% 4 Kč? beta.cz 1% 3 Kč? gama.cz 1% 2 Kč? delta.cz 1% 1 Kč? alfa.cz by stačilo platit 3,10 Kč a stále bude první (3 Kč plus desetník)

Skutečná cena 2 (5) CTR max. CPC skutečná CPC alfa.cz 1% 4 Kč 3,10 Kč beta.cz 1% 3 Kč 2,10 Kč gama.cz 1% 2 Kč 1,10 Kč delta.cz 1% 1 Kč 0,20 Kč alfa.cz by stačilo platit 3,10 Kč a stále bude první (3 Kč plus desetník)

Skutečná cena různá CTR 3 (5) CTR max. CPC skutečná CPC alfa.cz 3% 1 Kč? beta.cz 2% 1 Kč? gama.cz 1% 1 Kč? delta.cz 0,9 % 1 Kč? alfa.cz stačí platit za proklik 0,70 a stejně bude první

Skutečná cena různá CTR 4 (5) CTR max. CPC skutečná CPC alfa.cz 3% 1 Kč 0,70 Kč beta.cz 2% 1 Kč 0,60 Kč gama.cz 1% 1 Kč 1,00 Kč delta.cz 0,9 % 1 Kč 0,20 Kč alfa.cz stačí platit za proklik 0,70 a stejně bude první

Vzoreček na skutečnou CPC 5 (5) CTR max. CPC skutečná CPC alfa.cz 3% 1 Kč 0,70 Kč beta.cz 2% 1 Kč 0,60 Kč gama.cz 1% 1 Kč 1,00 Kč delta.cz 0,9 % 1 Kč 0,20 Kč Skutečná cena alfa = maxcpcbeta CTRbeta / CTRalfa tedy obecně: Moje skutečná cena = maxcpc konkurenta pode mnou CTR kounkurenta pode mnou / CTR moje

Klíčová slova 1 (2) Klíčová slova najděte: v Skliku v Našeptávači na cílových webových stránkách v logu stránek nebo v Toplistu (Navrcholu atd.) Pusťte to a za týden vypněte horší slova. Každému slovu můžete nastavenit jinou max. CPC cílové URL

Klíčová slova 2 (2) Víc než 50% vyhledávaných výrazů má 2 a více slov Soustřeďte se na Long tail nižší cena za proklik celkově vyšší návštěvnost dokážete lépe zacílit inzerát vyší CTR nižší cena

Druhy slov: volná shoda klíčové slovo = volná shoda Skloňuje se Odstraňuje diakritika Inzeráty se zobrazí na všechny dotazy obsahující klíčové slovo Příklad: dětské hračky dětská hračka hracky hezke dětske hračky dětské nová dětská hračka

Druhy slov: "frázová shoda" "klíčové slovo" = frázová shoda Neskloňuje se Neodstraňuje diakritika Inzeráty se zobrazí na všechny dotazy obsahující klíčové slovo v přesném znění a pořadí Příklad: "dětské hračky" dětské hračky dětské hračky Chico nové dětské hračky

Druhy slov: [přesná shoda] [klíčové slovo] = přesná shoda Neskloňuje se Neodstraňuje diakritika Inzeráty se zobrazí pouze na dotazy, které zcela přesně odpovídají klíčovému slovu Příklad: [dětské hračky] dětské hračky

Druhy slov: vylučující slovo klíčové slovo = vylučující slovo Skloňuje se, ale neodstraňuje diakritika Dotazy obsahující toto slovo inzerát nespustí Zabraňují nechtěným zobrazením Zabraňují nežádoucím proklikům Zvyšují CTR, snižují cenu Příklad vylučujícího slova: zdarma

Inzeráty Krátké textové sdělení Titulek = 25 znaků 1. řádek = 35 znaků 2. řádek = 35 znaků URL = 35 znaků

Jak napsat dobrý text inzerátu Text inzerátu musí odpovídat klíčovým slovům Tvořte velmi malé reklamní sestavy se souvisejícími slovy Text inzerátu má oslovit potenciální zákazníky a odradit ostatní Konstatujte fakta a nepoužívejte reklamní styl a fráze Vhodný titulek prodává Napiště klíčová slova do titulku a textu

Dynamické inzeráty Dynamické inzeráty obsahující hledané slovo. Příkad zápisu: Nakupte u nás {keyword:nádobí} Nádobí různých barev a tvarů! {Keyword:Talíře} dodáme do dvou dnů. Výsledek při vyhledávání slova hrnec: Nakupte u nás hrnec Nádobí různých barev a tvarů! Hrnec dodáme do dvou dnů.

Měření inzerátů Napište do každé sestavy více inzerátů (3 až 5) Za týden až 14 dnů vypněte inzeráty, které mají nízkou CTR Inspirujte se dobrými inzeráty a vytvořete podobné

Tvorba dalších sestav Vezměte sestavu s mnoha slovy: vyberte malé skupinky úzce souvisejících slov přeneste je do nové sestavy vytvořte do nové sestavy inzeráty vysoce související s vybranými slovy Výsledek: výrazně vyšší CTR

Jak zvyšovat CTR Rozdělte klíčová slova do menších skupin s relevantními inzeráty K volným a frázovým shodám přidejte vylučovací slova Testujte konkrétnější fráze a přesné shody Zkoušejte různé texty inzerátů

Jak snižovat náklady Zvyšujte CTR (předešlý snímek) a snižujte CPC Nalezněte levnější fráze, které nepoužívají vaši konkurenti (překlepy, značky atd.)

Měření konverzí Konverze Konverzní poměr Průměrná cena konverze Součet hodnot konverzí Průměrná hodnota konverze Hodnota konverze / Cena konverze Transakce Průměrná hodnota transakce Průměrná cena transakce Průměrný počet transakcí

Dosahovaný konv. p. na různých pozicích

Co z toho Konverze se nedějí jen na prvních pozicích, ale i na druhé, třetí a další stránce Nejde o pozice Jde o návratnost investic

Jak zvyšovat konverzní poměr Pište co nejrelevantnější inzeráty v malých skupinách s co nejkonkrétnějšími slovy Zkoušejte různé texty inzerátů Upravujte CPC slov či sestav podle dosaženého konverzního poměru Volte vhodné cílové stránky a zvyšujte jejich účinnost

Jak zvyšovat návštěvnost Zvyšujte objem zobrazení přidáváním nových synonym a slovních spojení (za příslušné CPC) Nezobrazuje li se váš inzerát na první stránce, zvyšte počet zobrazení zvýšením CPC Zmíněnými metodami zvyšujte CTR Zvýšením CPC zlepšujte pozice inzerátů

Další funkce Skliku Statistické přehledy detailní statistické výstupy za různá období kampaně, sestavy, klíčová slova, inzeráty Export/import kampaní možnost hromadných úprav kampaní nebo importu do Skliku Rozhraní pro partnery Skliku připravujeme

Pokec vaše dotazy? Nápověda: www.sklik.cz/napoveda Podpora Skliku: sklik@firma.seznam.cz jiri.chomat@firma.seznam.cz Děkuji za pozornost ~Jirka Chomát~